آمادگی کنکورسراسری

در این وبلاگ نکات و آموزش های لازم جهت آمادگی هرچه بیشتر دانش آموزان در کنکو داده خواهد شد.

آمادگی کنکورسراسری

در این وبلاگ نکات و آموزش های لازم جهت آمادگی هرچه بیشتر دانش آموزان در کنکو داده خواهد شد.

چگونه ریاضی کنکور را بالا بزنیم؟

روش خواندن ریاضی کنکور

به طور کلی در قدم اول مطالعه ریاضی باید با جزوه دبیر یا درسنامه کتاب کمک درسی شروع کرد.

که تا اینجای کار انتخاب منبع اولیه با نظر مشاور و دانش‌آموز با توجه به سطح علمی دانش‌آموز، سطح تدریس دبیر و نیاز دانش‌آموز و… صورت میگیرد حتی ممکن است بعضی مباحث را نیاز به کلاس رفتن باشد به طور کلی منبع اولیه و استارت زدن دانش آموز با نظر مشاورش انجام میگیرد.

در حین خواندن درسنامه مثالهای حل شده مدرس را حتما روی کاغذ برا خودمان حل میکنیم و سپس راه حل مدرس را با خودمان مقایسه میکنیم.

بعد از تمام شدن درسنامه در یک نوبت مطالعاتی بین ۱۰ تا ۱۵ تست آموزشی (یا بیشتر) با سطح آسان میزنیم که در صورت نیاز open book و با استفاده از فرمول های کتاب (در مباحثی که ضعیفتریم) صورت میگیرد.

در نوبت بعدی مطالعه باید با توجه به در نظر گرفتن اهمیت آن مبحث در کنکور سراسری از نظر تعداد تست و نیز سختی آن مطلب تعدادی تست از کتابمان بزنیم اما نکته مهم این است که اول با تستهای ساده شروع میکنیم و رفته رفته به سراغ تست های سخت تر میرویم.

که هدف از این تست زدن به تسلط رساندن مطالب در ذهنمان است.

حال برای رسیدن به حالت بهینه برنامه ریزی و مدیریت زمان با نظر مشاورمان ساعت مطالعه و حجم تستی متناسبی با سطح علمی و اهمیت مبحث خوانده شده تعداد نوبت های تست زنی ما تعیین میشود (مثلا تست های آمار و تابع به تعداد یکسان نیستند).

تا اینجای کارمان مطالعه و تست یک مبحث تمام شد اما باید در نظر داشته باشیم برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن در کنکور سراسری باید طبق یک برنامه شخصی سازی شده و اصولی پیش برویم.

قاعدتا یکی از ویژگی های این برنامه مرور های به موقع و لازم در بازه های زمانی مناسب است که سبب نگهداشتن سطح تسلط ما بر آن مبحث تا روز کنکور میشود که از جمله ویژگی های این برنامه ی اصولی مرور های متناسب با بازه زمانی است، مثلا برای آماده شدن برای آزمون جامع نیمسال اول و آزمون دوران طلایی عید اگرچه مباحث مشترک است اما با توجه به تفاوت زمان نوع مرور فرق میکند.

در این بین استفاده از تست های آزمونی برای مرور و جمع بندی در بازه های مختلف سال تحصیلی بسیار راه گشا و موثر است بنابراین روش خواندن ریاضی کنکور را دانستیم.

اما این روش به طور کلی روش خواندن و تست زدن ریاضی است که در دانش آموزان و داوطلبان مختلف و مباحث مختلف ممکن است اندکی تغییر کند برای مثال در مباحث هندسه نباید منتظر تمام شدن فصل بمانیم و بعد شروع به تست زدن کنیم و خواندن هندسه باید قضیه محور باشد، یعنی بعد از تمام شدن هرکدام از قضیه های هندسه تمرین ها و سریعا تست های آنرا حل میکنیم و مرور و …ادامه روند.

انگار که هر قضیه هندسه یک فصل ریاضی است و خواندن و تست و مرور هر قضیه باید جدا جدا انجام شود .

نکته مهم در مورد تسلط به هر مبحثی این است که :

  1. قبل از شروع مبحث با انگیزه و اشتیاق زیاد در ضمن امید و اعتماد به نفس به سراغ آن برویم.
  2. مرحله اول خواندن و یادگیری مطالب به طور کامل و با کیفیت انجام شود.
  3. تست به اندازه کافی بزنیم تا ضمن این که درس ملکه ذهنمان میشود با تیپ های مختلف سوالات آشنا شویم.
  4. نگاه طراحانه پیدا کنیم و به روند طرح سوال پی ببریم.
  5. مرورهای به موقع و مناسب داشته باشیم.
  6. جمع بندی مناسبی داشته باشیم .


برای مطالعه این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید:

https://dr-yaghobi.com/how-to-get-into-pythagoras-progress-tutorials-in-mathematics/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد